جایگاه «بنیامین» در موسیقی امروز از نگاه یک تهیه کننده نام آشنای موسیقی

«بنیامین» موج سوار است/ محسن رجب‌ پور پروژه بنیامین را مصادره کرد

«بنیامین» موج سوار است/ محسن رجب‌ پور پروژه بنیامین را مصادره کرد
calendar یکشنبه 26 فروردين 1397 در 11:30
آینه نیوز: «غلام علمشاهی» مدیر مؤسسه «آوای نکیسا» ضمن ارائه انتقادات تندی علیه «بنیامین بهادری»، اعتقاد دارد که این خواننده جوان موسیقی جایگاهی در موسیقی امروز ایران ندارد.

آینه نیوز: «غلام علمشاهی» مدیر مؤسسه «آوای نکیسا» ضمن ارائه انتقادات تندی علیه «بنیامین بهادری»، اعتقاد دارد که این خواننده جوان موسیقی جایگاهی در موسیقی امروز ایران ندارد.

به گزارش موسیقی ما، این تهیه کننده که 2 دهه پیش در تولید و انتشار آلبوم های موسیقی بسیار فعال بود، با عنوان این که نقش «محسن رجب پور» در تعیین مسیر «بنیامین» برجسته بوده است، عنوان کرد: «بنیامین بهادری بیشتر آهنگساز بود و ذوق شعر داشت و برای کودکان کار می‌ ساخت. در رفت‌ و آمدی که به شرکت آقای مشفق داشت و از طریق بهنام علمشاهی، با او آشنا شدیم. من ابتدا با او قرارداد بستم و سپس آقای رجب‌ پور را برای همکاری دعوت کردیم و آلبوم 85 با قطعه «دنیا دیگه مثل تو نداره» توزیع شد. آن قطعه سر و صدای زیادی کرد و کل آلبوم فروش خوبی داشت.»

وی افزود: «قرارداد او با من بود. به دلیل دوستی و ارتباط تنگاتنگی که با آقای رجب‌ پور داشتیم، از ایشان دعوت کردم تا کنار هم باشیم. من هیچ بخشی از قراردادم با بنیامین را واگذار نکردم و کار ما مشترک بود. یک زمان مرحوم نیما وارسته از بنیامین گلایه داشت که در مصاحبه‌ ها از او نام نمی‌ برد و می‌ گفت من هم به عنوان تنظیم‌ کننده در موفقیت کارها نقش داشته‌ ام. به دلیل همین موضوع هم مدتی با هم قهر بودند. ما هم از آقای رجب‌ پور در پروژه آلبوم بنیامین دعوت به همکاری کردیم؛ اما ایشان استفاده اصلی را از این اتفاق کردند. قرار بود چون ایشان تجربه کنسرت‌های «آریان» را داشتند، بخش اجرایی در اختیارشان باشد؛ ولی با هم مشورت کار کنیم و همه‌چیز به صورت مشترک انجام شود. اما آقای رجب‌ پور متأسفانه پروژه بنیامین بهادری را به نوعی مصادره کردند. خود بنیامین هم در حق من و شرکتم جفا کرد و در مصاحبه‌ ها فقط از «ترانه شرقی» و آقای رجب‌ پور نام می‌ برد! نهایتاً هم همکاری آنها به دلیل اختلاف سلیقه قطع شد. بعضی از خواننده‌ها موج‌ سوار هستند و از هر فرصتی استفاده می‌ کنند که خودشان را مطرح کنند. خواننده آلبوم «85» هم موج‌ سوار بود و پس از اینکه آلبوم «88» کم‌ فروش شد، سراغ موج‌ سواری رفت. او از فوت نیما وارسته و همسرش و بارانا و «سلام بمبئی» استفاده کرد تا خودش را مطرح کند؛ اما جایگاه امروزش در موسیقی کجا است؟ خواننده‌ ای که از 85 تا 88 بهترین و معروف‌ ترین خواننده بود، اکنون کجا است؟ همین الان دو شب کنسرت را نمی‌ تواند پر کند!»

«بنیامین»؛ خواننده ای است که اهل فن درباره میزان توانایی اش در موسیقی انتقاداتی دارند و «غلام علمشاهی» اعتقاد دارد که این خواننده دیگر تمام شده است. وی عنوان  کرد: «بنیامین در سال 96 چند کنسرت در تهران داشته است؟ در سال 95 چند کنسرت داشته است؟ در شهرستان‌ها چه‌ طور؟ کدام قطعه آلبومش پس از سال 88 میان مخاطبان گل کرده است؟ چند کار منتشر کرده است؟ بنیامین بهادری دیگر تقاضایی میان مخاطبان ندارد. او زمانی که از رقابت کنار رفت، عازم آمریکا شد. مگر در آمریکا برای او درآمدی وجود دارد؟»

بخشی دیگر از گفته های این تهیه کننده قدیمی درباره خواننده های دیگر موسیقی پاپ است. «آن زمان من کارهای زیرزمینی را رصد می‌کردم و از قطعه «نشکن دلمو» با محسن یگانه آشنا شدم و دنبال خواننده‌اش بودم. چون همیشه به دنبال کشف خواننده‌های جدید بودم و دوست نداشتم شکارچی باشم. برای عقد قرارداد با محسن یگانه، با شادمهر عقیلی مشورت کردم و او گفت که محسن خواننده خوبی است. از ابتدای شروع کار شرکتم، همیشه با خواننده‌ها برای یک آلبوم قرارداد می‌ بستم و هیچ‌ وقت به دنبال انحصاری کردن خواننده‌ ها برای خودم نبودم و قراردادم با محسن یگانه هم این‌ طور بود.ما با شادمهر دوست صمیمی بودیم و هرکاری که اسم و امضای او داشت را چشم‌ بسته می‌ خریدیم. مثلاً داود ناقور را هم او معرفی کرد. به واسطه اینکه شادمهر قرارداد پنج‌ ساله‌ای با یک شرکت داشت، نمی‌ توانست با ما قرارداد ببندد. آخرین آلبوم او به نام «آدم و حوا» برای کسب مجوز در اختیار ما بود ولی او از ایران رفت و آلبوم بی‌ سرانجام ماند.»
 

telegram instagram twitter email print chain

http://ainenews.ir/fa/news-details/6184/

chapta

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نقد

تبلیغات

یادداشت

گفتگو