انتشار کتابی درباره رابطه ی جامعه مصرفی و شهر پسامدرن

انتشار کتابی درباره رابطه ی جامعه مصرفی و شهر پسامدرن
calendar سه شنبه 21 فروردين 1397 در 16:45
آینه نیوز: دیوید کلارک در کتاب «جامعه مصرفی و شهر پسامدرن» تحول جامعه امروزی غربی و انواع متفاوت مصرف را تبیین می‌ کند. نویسنده در تبیین روابط میان مصرف و شهر، نگاه عمیقی به الزامات مصرف‌ گرایی برای شهر دارد.

آینه نیوز: دیوید کلارک در کتاب «جامعه مصرفی و شهر پسامدرن» تحول جامعه امروزی غربی و انواع متفاوت مصرف را تبیین می‌ کند. نویسنده در تبیین روابط میان مصرف و شهر، نگاه عمیقی به الزامات مصرف‌ گرایی برای شهر دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب، این کتاب دو بخش اصلی با نام مصرف و مصرف و شهر دارد و در زیربخش‌ها نیز از 6 فصل تشکیل شده است. مجادلاتی درباره مصرف، هر آنچه همیشه می‌خواسته‌ای درباره مصرف بدانید(اما می‌ترسید از بوردیا بپرسید)، مصرف و شهر، مدرن و پسامدرن، اغوا شده و سرکوب شده تجدید دیدار با مصرف جمعی همراه با مایکل جی برادفورد، معنای سبک زندگی و آرمان‌شهر حداقلی فصل‌های اصلی کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب «جامعه مصرفی و شهر پسامدرن» در زمره کتابهایی است که متأثر از نظرپردازان پسامدرن شهر را جایگاه مصرف می داند و شهروندان را همچون خریدارانی می بیند که از طریق به نمایش گذاشتن کالاهای خریداری شده، به طور فعال در تلاش هستند تا حسی از هویت را خلق و حفظ کنند.

در مقدمه کتاب چنین آمده است:‌ «شهر و مسائل مرتبط با آن، همواره یکی از علایق اصلی متفکران اجتماعی از گذشته تا به حال بوده است. بی‌شک نخستین جرقه‌های اندیشیدن در مورد شهر از سوی متفکران یونانی صورت گرفت و پولیس ـ چه در شکل واقعی و چه از نظر اتوپیایی آن ـ بخشی از آثار ارسطو، افلاطون، پریکلس و غیره را شکل می‌داده است. طی قرون متمادی، تغییرات بسیاری در دیدگاه‌های مربوط به شهر پدید آمده است؛ ولی فقط با پیدایش تفکر اجتماعی مدرن است که «شهر» جایگاه تحلیلی ویژه‌ای در آثار اندیشمندان اجتماعی پیدا می‌کند...»

کتاب «جامعه مصرفی و شهر پسامدرن» اثر دیوید کلارک با ترجمه حمید پورنگ در 472 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به بهای 25 هزار تومان از سوی شرکت انتشارات علمی و فرهنگی روانه بازار کتاب شد.

telegram instagram twitter email print chain

http://ainenews.ir/fa/news-details/6169/

chapta

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نقد

تبلیغات

یادداشت

گفتگو