تاثیری که «ترنس مالیک» بر نسل متنوعی از فیلمسازان جهان گذاشت

سینماگران بزرگی که وامدار «فیلسوف سینما» هستند

سینماگران بزرگی که وامدار «فیلسوف سینما» هستند
calendar دوشنبه 25 دي 1396 در 16:22
آینه نیوز: ترنس مالیک که از او به عنوان فیلسوف زنده سینما یاد می شود، یکی از تأثیرگذارترین فیلمسازان سینمای جهان است که از کریستوفر نولان و دیوید گوردن گرین تا جان هیل‌ کوت و اندرو دامینیک از او به عنوان منبع الهام‌ شان یاد کرده‌ اند.

آینه نیوز: ترنس مالیک که از او به عنوان فیلسوف زنده سینما یاد می شود، یکی از تأثیرگذارترین فیلمسازان سینمای جهان است که از کریستوفر نولان و دیوید گوردن گرین تا جان هیل‌ کوت و اندرو دامینیک از او به عنوان منبع الهام‌ شان یاد کرده‌ اند.

به گزارش نشریه فیلم، یکی از کاربران «ویمیئو» به نام جیکوب تی. سویینی برای نمایش میزان تأثیرگذاری کارگردان فیلم‌های برهوت (۱۹۷۳)، خط قرمز باریک (۱۹۹۸) و درخت زندگی (۲۰۱۱) بر نسلی از فیلم‌سازان معاصر، ویدئویی با نام ترنس مالیک کارگردانی نکرده/ Not Directed by Terrence Malick را با استفاده از نماهایی از آثار سایر فیلم‌سازانی تدوین کرده است که به‌ شدت وامدار سینمای مالیک هستند. این ویدئوی تأثیرگذار که از موسیقی پیش‌پرده/ تریلر به سوی شگفتی هم بهره برده، نماهای «مالیک»ی فیلم‌های مختلف را پشت‌سرهم قرار داده است از جمله جرج واشینگتن (گوردن گرین، ۲۰۰۰)، آن‌ها بی‌گناه‌اند (دیوید لوئری، ۲۰۱۳) و حتی مرد پولادین (زک اسنایدر، ۲۰۱۳) که اولین پیش‌پرده تلویزیونی‌اش به‌شدت تحت تأثیر مالیک بود. دیگر فیلم‌هایی که مصالح بصری این ویدئو را مهیا کرده‌اند عبارتند از: تمام دختران واقعی (گوردن گرین، ۲۰۰۳)، قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل (دامینیک، ۲۰۰۷)، نور پنهان (کارلوس ریگاداس، ۲۰۰۷)، داستان‌های شات‌گان (جف نیکولز، ۲۰۰۷)، رو هوا (جیسن رایتمن، ۲۰۰۹)، رنگ سرچشمه (شین کاروث، ۲۰۱۳)، جو (گوردن گرین، ۲۰۱۳)، لاست ریور (راین گاسلینگ، ۲۰۱۴)، فرشته‌های نیکوتر (ای. جی. ادواردز، ۲۰۱۴)، اکس ماکینا (الکس گارلند، ۲۰۱۵) و جانوران بدون سرزمین (کری فوکوناگا، ۲۰۱۵).

telegram instagram twitter email print chain

http://ainenews.ir/fa/news-details/5480/

chapta

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نقد

تبلیغات

یادداشت

گفتگو