انتقاد «مریم حیدرزاده» از وضعیت نامناسب ترانه نویسی و صدای ناکوک خوانندگان پاپ داخلی؛

صدای بعضی از این خوانندگان را اصلا نمی ‌شود تحمل کرد/ وزارت ارشاد چطور به این ترانه‌ ها مجوز می‌ دهد!/جریان تقلید با صدای مجتبی کبیری هم اتفاق افتاد

صدای بعضی از این خوانندگان را اصلا نمی ‌شود تحمل کرد/ وزارت ارشاد چطور به این ترانه‌ ها مجوز می‌ دهد!/جریان تقلید با صدای مجتبی کبیری هم اتفاق افتاد
calendar چهارشنبه 22 شهريور 1396 در 15:14
آینه نیوز: «مریم حیدرزاده» که در اواسط دهه 70 شمسی با ترانه نویسی و دکلمه آثار موسیقی پاپ همانند آلبوم «دلشوره» خشایار اعتمادی توانسته بود به شهرت برسد، از فضای نامناسب ترانه نویسی، کیفیت غیرقابل تحمل صدای خوانندگان موسیقی و تقلید خوانندگان امروزی از حنجره های قدیمی موسیقی انتقاد کرد.

آینه نیوز: چند سالی است که هر روزه شاهد بیرون آمدن آهنگ و حتی آلبومی از خواننده ای ناشناس هستیم که به مبتدی ترین شکل ممکن و به دور از هرگونه استعداد و خلاقیت و بهره مندی از دانش موسیقایی اقدام به تقلید از صدای خوانندگان شناخته شده ی قدیمی کرده و یا این که با توجه به امکانات ابزاری روز با استفاده از پردازش صدا به خواندن می پردازند. صداهای ناکوکی که متاسفانه بسیاری از آن ها از مجراهای قانونی صاحب مجوز شده و به اجرای کنسرت می پردازند و مشهور می شوند و ...

«مریم حیدرزاده» که در اواسط دهه 70 شمسی با ترانه نویسی و دکلمه آثار موسیقی پاپ همانند آلبوم «دلشوره» خشایار اعتمادی توانسته بود به شهرت برسد، از فضای نامناسب ترانه نویسی، کیفیت غیرقابل تحمل صدای خوانندگان موسیقی و تقلید خوانندگان امروزی از حنجره های قدیمی موسیقی انتقاد کرد. این ترانه سرا که به تازگی توانست مجوز آلبوم «آبرنگ» را از وزارت ارشاد دریافت کند، در گفت و گو با روزنامه شهروند، درباره رواج تقلیدگرایی نزد خوانندگان داخلی، گفت: «در مورد موضوع تقلید و کپی ‌کردن‌ ها باید بگویم که من هم یکی از کسانی بودم که در آلبوم «ساز مخالف» به خوانندگی آقای کبیری درگیر آن شدم. در آن آلبوم که آهنگسازی ‌اش را آقای پدرام کشتکار انجام داد، همین جریان تقلید با صدای آقای کبیری اتفاق افتاد. متاسفانه هنوز هم مردم با صداهای مشابهی که اصل ‌شان وجود ندارد، ارتباط می ‌گیرند و در این مورد خیلی هم نمی ‌شود به مردم خرده گرفت. به‌هرحال این چیزی است که وجود دارد.»

به گزارش آینه نیوز، مریم حیدرزاده که به جای تولید موسیقی برای ترانه های آلبوم «آبرنگ» از آهنگ های شناخته شده «واسیلیس سالیاس»؛ موسیقیدان برجسته یونانی و یکی از معروف ترین نوازنده های ساز کلارینت استفاده کرده است، درباره وضعیت نامناسب ترانه نویسی و صدای خوانندگان موسیقی پاپ در شرایط امروز به شهروند، گفت: «این موسیقی پاپی که الان شنیده می‌ شود، غیرممکن است‌ سال بعد هم کسی ذوق کند همین قطعات را بشنود. انتقادات زیادی به این قطعات وارد است. صدای بعضی از این خوانندگان را اصلا نمی ‌شود تحمل کرد و من متعجبم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چطور به بعضی از این ترانه‌ ها مجوز می‌ دهد!»

telegram instagram twitter email print chain

http://ainenews.ir/fa/news-details/4030/

chapta

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نقد

تبلیغات

یادداشت

گفتگو