«مجید انتظامی» در برنامه ای تلویزیونی با صراحت از معضلات گفت؛

موسیقی‌ هایمان صد برابر بدتر از موسیقی لس آنجلسی است/ از زمان آقای روحانی من دست به قلم نبردم!/ نمی دانم چه دلیلی دارد که ساز را در تلویزیون نشان نمی ‌دهند؟

موسیقی‌ هایمان صد برابر بدتر از موسیقی لس آنجلسی است/  از زمان آقای روحانی من دست به قلم نبردم!/ نمی دانم چه دلیلی دارد که ساز را در تلویزیون نشان نمی ‌دهند؟
calendar چهارشنبه 22 شهريور 1396 در 13:34
آینه نیوز: «مجید انتظامی» با همان گیرایی و صلابت نت های موسیقی اش در یک برنامه تلویزیونی علیه بسیاری از اتفاقات ناگوار فرهنگ و هنر و جناح بندی های انجام شده و معضلات حوزه موسیقی سخن گفت. این موزیسن برجسته که با ساخت موسیقی متن های ماندگار برای فیلم های ایرانی و ساخت سمفونی شهره می باشد، در برنامه «به اضافه مستند» و بعد از پخش مستند زندگی نامه ای «اُبوایست»، درباره فقدان شرایط مناسب تولید موسیقی فیلم در ایران این سال ها، حرف زد.

آینه نیوز: «مجید انتظامی» با همان گیرایی و صلابت نت های موسیقی اش در یک برنامه تلویزیونی علیه بسیاری از اتفاقات ناگوار فرهنگ و هنر و جناح بندی های انجام شده و معضلات حوزه موسیقی سخن گفت. این موزیسن برجسته که با ساخت موسیقی متن های ماندگار برای فیلم های ایرانی و ساخت سمفونی شهره می باشد، در برنامه «به اضافه مستند» و بعد از پخش مستند زندگی نامه ای «اُبوایست»، درباره فقدان شرایط مناسب تولید موسیقی فیلم در ایران این سال ها، حرف زد. به گزارش فارس، مجید انتظامی در این باره گفت: «رشته اصلی این افراد موسیقی نیست و به واسطه این ‌که کامپیوتر بلد هستند، از صداهایی که کشور‌های دیگر ساخته اند استفاده می ‌کنند و با مخلوط چند صدا از چند فیلم، چیزی به عنوان موسیقی ارائه می‌ دهند. این موضوع برای تهیه‌ کننده هم مناسب است چرا که به جای این که به 40-50 نفر دستمزد بدهد، به یک نفر دستمزد می‌ دهد و دیگر خبری از پول استودیو و نوازنده و ... نیست.»

خالق موسیقی شنیدنی فیلم «از کرخه تا راین» با انتقاد از نادیدگی فرهنگ توسط دولت، گفت: «از زمانی که آقای روحانی رئیس جمهور شدند، درست است که ما در سطح بین المللی حرکت‌ های خوبی داشتیم و به گونه‌ ای وارد حوزه بین المللی شدیم، اما به لحاظ کاری از روزی که ایشان رئیس جمهور شدند، من دست به قلم نبردم. شاید کسانی که در راس کار هستند، با من مشکلی دارند. البته من سیاسی نیستم و به همان اندازه که مردم عام از سیاست می‌ دانند، من هم می دانم.» مجید انتظامی که برخلاف برخی از آقازادگان سینما، شخصیت کاملا مستقل هنری از پدر هنرمندش دارد، با انتقاد از دخالت های سیاسی در عرصه هنر، گفت: «آن موقع چند قطبی هم نبود و همه از آن تعریف و تمجید کردند. اکنون با گذر زمان یک قطب اضافه شد، یکی چپ شد، یک تندرو شد، یکی میانه رو شد و ... هنرمند گیج می‌ شود که فلان موسیقی‌اش برای کی خوب است و برای کی بد است. در حقیقت جناح بندی ‌ها باعث سرکوب موسیقی شد و البته پیش از این هم سرکوب شده بود. دقت کنید که ما موسیقی‌های خوب کم نداشتیم اما هیچ کدام در خارج از ایران موفق نشد.»

مجید انتظامی در برنامه ای تلویزیونی با صراحت و صداقت از «عدم نمایش ساز در تلویزیون» انتقاد کرد و گفت: «من نمی دانم چه دلیلی دارد که ساز را نشان نمی ‌دهند؟ دو عدد چوب چرا حرام است؟ باید دید که با این دو عدد چوب چه صدایی ایجاد می ‌شود. اگر نوازنده از همین دو تا چوب صدای مطرب در‌آورد، من هم مخالفش هستم و همه‌ تحصیل کرده‌های موسیقی هم مخالف آن هستند. باید جلوی این را گرفت.» خالق موسیقی «روز واقعه» درباره فضای موسیقی امروز، عنوان کرد: «یکی از شعارهای بسیار خوب جمهوری اسلامی این بود که ما می‌ خواهیم ارزش‌هایمان و فرهنگمان را صادر کنیم. اما اکنون کار به جایی رسیده است که ما فرهنگ بیرونی را وارد می‌ کنیم. موسیقی‌ هایمان صد برابر بدتر از موسیقی لس آنجلسی است و کپی بد از آن‌ها است.»

telegram instagram twitter email print chain

http://ainenews.ir/fa/news-details/4026/

chapta

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نقد

تبلیغات

یادداشت

گفتگو